Signe Scharling udstiller sine papirblomster hos no.10 Edith Hegedüs med værket Vanitas.
Værket er en overdådig og naturtro buket af blomster og bær – alle papirblomster er sirligt kreeret af crepepapir, ståltråd, akvarel og lim, og bær af papirler, akvarel og lak.
Vanitas (Latin: forfængelighed) – Et allegorisk motiv, der gennem symboler skal minde om livets forgængelighed og sansernes forfængelighed.
Buketten i vinduet indeholder jordbær, kirsebær – og hvis du kigger tæt nok; hindbær. Der er forskellige sorter af roser i forskellige livsstadier. Der er tre engelske roser i bukettens midte: de er et symbol på det fineste, mest forædlede i vores haver. De tre roser har forskellige stadier: én er nyudsprunget, én er på sit højeste og er begyndt at falme, og én har spildt de fleste af sine blade ud over kanten af sin skål af blade.
Ved første øjekast er buketten en overflod af højsommer: roser og bær, svulmende ud over deres sølvfad. Men ved nærmere blik ser man et kirsebær i forrådnelse, en rose, som har tabt sine blade, én der er visnet, én der har fået huller af dyr og sygdom. Ligesom med smykker og dukkehuse, skal man stoppe op og gå helt tæt på, for at rigtigt at se.
Vanitas – papirblomster
Signe Scharling udstiller sine papirblomster hos no.10 Edith Hegedüs med værket Vanitas.
Værket er en overdådig og naturtro buket af blomster og bær – alle papirblomster er sirligt kreeret af crepepapir, ståltråd, akvarel og lim, og bær af papirler, akvarel og lak.
Vanitas (Latin: forfængelighed) – Et allegorisk motiv, der gennem symboler skal minde om livets forgængelighed og sansernes forfængelighed.
Buketten i vinduet indeholder jordbær, kirsebær – og hvis du kigger tæt nok; hindbær. Der er forskellige sorter af roser i forskellige livsstadier. Der er tre engelske roser i bukettens midte: de er et symbol på det fineste, mest forædlede i vores haver. De tre roser har forskellige stadier: én er nyudsprunget, én er på sit højeste og er begyndt at falme, og én har spildt de fleste af sine blade ud over kanten af sin skål af blade.
Ved første øjekast er buketten en overflod af højsommer: roser og bær, svulmende ud over deres sølvfad. Men ved nærmere blik ser man et kirsebær i forrådnelse, en rose, som har tabt sine blade, én der er visnet, én der har fået huller af dyr og sygdom. Ligesom med smykker og dukkehuse, skal man stoppe op og gå helt tæt på, for at rigtigt at se.
Læs mere om Signe Scharling her.
Følg Signe Scharling på Instagram her.
GemGem
GemGem